Follow us on Instagram: @bistromonroe
Follow us on Instagram: @bistromonroe
De laatste vrijdag van de maand komt eraan en dat betekent een andere Southern Evening bij Bar & Bistro Monroe. Kom op vrijdag 26 juni genieten van onze Amalfi Aperitivo. Het beloofd een zwoele avond te worden.
Ons speciaal ‘Italiaans’ aanbod vinden jullie terug online > https://www.bistromonroe.be/wp-content/uploads/2026/06/SouthernEvenings_110626_web.pdf
Ben je er graag bij dan kan je je tafel online reserveren of bel ons even op 03 248 95 95 Vanaf 17u … Viva l`Italia!
#bistromonroe #tasterestaurantgroup #antwerpen #antwerpenzuid #terras #southernevenings #amalfiaperitivo
Ons grote groene terras ligt net om de hoek van het Zuidpark. Wij zijn in het weekend open voor een heerlijke snack of drink.
Op onze terraskaart vind je langs de ene zijde ons alcoholisch aanbod en op de andere zijde … de niks, noppes, nada (alcohol) zijde: niet-alcoholische cocktails, een alcoholvrij biertje of wijn of iets heerlijk homemade?
Ontdek onze terraskaart/drinks vind je via link in bio.
#bistromonroe #tasterestaurantgroup #antwerpen #antwerpenzuid #terras #terraskaart
VIVE LA FRANCE! ☀️🇫🇷 Bij Bistro Monroe nemen we jullie deze zomer mee op vakantie… zonder dat je Antwerpen hoeft te verlaten.
Voor amper 49 euro geniet je van een zomers 3-gangenmenu dat je laat kennismaken met de mooiste smaken van la douce France.
Denk aan zonnige terrassen, lange lunches, een goed glas wijn en klassieke Franse smaken met een Monroe-twist.
In augustus trekken we verder naar het zwoele Italië, maar eerst maken we een tussenstop in Frankrijk.
Dus: trek je denkbeeldige baret aan, hef het glas en laat je meevoeren naar het land van gastronomie, gezelligheid en savoir-vivre.
Bon appétit et à bientôt! Bekijk de volledige menu op onze website of via link in bio.
#bistromonroe #vivalafrance #summermenu #ladoucefrance #antwerpen
GELUKKIG ZIJN WE BETER MET FOOD & DRINKS DAN MET AI! 😅
Deze zondag spelen de Rode Duivels hun tweede wedstrijd. Lukaku ga je alvast niet tegenkomen bij Monroe… Wat wél echt is? Bistro Monroe is de perfecte voorbereiding op de match!
Want supporteren met honger is als een match zonder Lukaku… het kan, maar de kans op miserie is groot.
Omdat de aftrap pas om 21u is, heb je ruim de tijd om eerst langs te komen op ons gezellige terras. Geniet in het zonnetje van heerlijke gerechten en een eerste goudgele klets om de sfeer erin te brengen. Daarna ben je helemaal klaar om in één van de cafés in de buurt mee te supporteren voor onze Duivels.
Reserveer dus op tijd en maak er een gezellige voetbalavond van!
#BistroMonroe #AntwerpenZuid #RodeDuivels #Belgium #Voetbalavond #Terrasjesweer #SupporterenMetStijl
SOUTHERN EVENING — AMALFI APERITIVO ☀️🍋
Spiced up by Limoncello Di Capri & Thomas Henry
Op vrijdag 26 juni nodigen we je uit voor een zwoele zomeravond bij Bistro Monroe, volledig in het teken van de Italiaanse aperitivo. Geïnspireerd door de zonovergoten Amalfikust en de Sorrento-citroenen die de basis vormen van Limoncello Di Capri, brengen we voor één avond een flinke dosis la dolce vita naar Antwerpen. Vanaf 17u ben je welkom en vanaf 18u zorgen we voor live muziek van La Sentinelle de la Chanso.
Maar één van de kleppers op het menu zijn de cocktails met Limoncello Dicapri. Zoals deze classic one!
LIMONCELLO SPRIT
Limoncello Dicapri, prosecco & soda.
Maar er zijn er veel meer… hou onze socials goed in de gaten. Full menu via onze website (link in bio). Salute. 🍋
(Alcohol abuse harms your health)
#bistromonroe #southernevening #amalfiaperitivo #ladolcevita #antwerpen
Op weg naar Water Ripples? Tussenstop bij Monroe! Op vrijdag 19 & zaterdag 20 juni brengt Zomer van Antwerpen Water Ripples van DOMNIQ naar de Antwerpse waterkant. Een meeslepende concertbeleving waarin percussie, elektronica en de geluiden van de onderwaterwereld samenkomen.
Maak van je uitstap een complete zomeravond en start op het gezellige terras van Bistro Monroe, met een aperitief, heerlijke kleine bites of een full-on diner in de avondzon!
🌊 Deze voorstelling van de zomer van Antwerpen is gratis
🚶Slechts 7 minuten wandelen naar de Gerlachekaai
Reserveer je tafel tijdig online op onze website.
#bistromonroe #tasterestaurantgroup #antwerpen #antwerpenzuid
AMALFI APERITIVO MET LIVE MUZIEK! Op 26 juni nodigen we je uit voor een nieuwe `Southern Evening`. Een zwoele zomeravond in Bistro Monroe, volledig in het teken van de Italiaanse aperitivo.
Geïnspireerd door de kust waar de Sorrento-citroen groeit, de basis van de Limoncello di Capri, brengen we la dolce vita naar Monroe.
Vanaf 17u ben je welkom om te genieten van een ontspannen aperitivo-setting met Italiaanse vibes, verfijnde cocktails en zomerse bites.
Additioneel op het menu deze avond: echte Italiaanse aperitivo-klassiekers zoals goudbruine arancini, krokante risottokroketjes met romige tomaat, gesmolten mozzarella en frisse basilicum mayo, of zacht gemarineerde carciofi (Romeinse artisjokharten) in aromatische olijfolie met tijm en rozemarijn. Verder ook enkele bruschetta’s met een krokante zuurdesembasis, zoals met huisgemaakte kreeftenpaté en frisse tomatenvinaigrette, of een romige variant met burratina, basilicumolie, zwarte peper, gerookt zeezout en een toets van sinaasappelzeste.
Vanaf 18u zorgt live muziek van La Sentinelle de la Chanson voor extra sfeer op ons terras, aangevuld met een zorgvuldig gekozen Italiaanse classics playlist.
Kom proeven, luisteren en genieten van een avond vol Italiaanse smaken, zomerse gezelligheid en pure aperitivo-vibes.
#bistromonroe #tasterestaurantgroup #antwerpen #antwerpenzuid
Zomer van Antwerpen 2026. Deze zomer brengt Zomer van Antwerpen opnieuw theater, muziek en beleving naar Antwerpen, met verschillende locaties in de stad, op korte afstand van het Zuid en Bistro Monroe.
👉 Ontdek het volledige programma: https://www.zomervanantwerpen.be
Tussen wandelen, theater en alle andere activiteiten door is Monroe jouw place to be om even neer te strijken op het Zuid: met een goed glas, heerlijke bites, zomerse gerechten en een plekje in de zon wanneer het weer meezit.
Plan dus zeker een korte (of wat langere) stop op ons terras en beleef zo de Zomer van Antwerpen op z’n best!